Obwieszczenie o wszczeciu postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegajacego na Utworzeniu w ZGM Zębiec Zębiec S.A. Centrum Innowacyjnych Technologii i Serwisu dla Odlewnictwa i Wiertnictwa PDF Drukuj Email

Znak: PB.6220.02.2012                                                                                                Brody dn., 25.01.2012r.

ZAWIADOMIENIE- OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających


Na podstawie art. art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. Nr 98 z dnia 17 listopada 2000 r., poz. 1071, ze zmianami), w związku z art. 33 ust. 1 oraz art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz.1227 ze zm.)


zawiadamiam


że na podstawie wniosku z dnia 25.01.2012r., Zakładów Górniczo –Metalowych w Zębcu Spółka Akcyjna, wszczęte zostało postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Utworzeniu w ZGM Zębiec S.A. Centrum Innowacyjnych Technologii i Serwisu dla Odlewnictwa i Wiertnictwa”.

 

Organem właściwym w sprawie wydania przedmiotowej decyzji jest Wójt Gminy Brody. Artykuł 29 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko stanowi, iż każdy ma prawo składania uwag i wniosków w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa.
Informuje o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 K.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium. Zgodnie z art. 28 Kodeksu postępowania administracyjnego stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.
Ponadto zgodnie z art. 33 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko informuje o możliwości zapoznania się z niezbędną dokumentacją oraz o możliwości składania uwag i wniosków w formie pisemnej, ustnie do protokołu  w siedzibie Urzędu Gminy Brody  przy ul. Stanisława Staszica 3, pok. 116 oraz  za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.), e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. w terminie 21 dni tj. od 9.02.2012r. do 01.03.2012r.  Z dokumentacją w powyższej sprawie można zapoznać sie w siedzibie urzędu, w pokoju nr 116. Organem właściwym do rozpatrzenia zgłoszonych uwag i wniosków jest Wójt Gminy Brody.
Zgodnie z art. art. 73 ust. 1 art. 77 ust. 1 pkt. 2, ustawy z dnia 3.10.2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227 z późn. zm.) oraz § 2 ust 1 pkt 46 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r.. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 2213 poz. 1397) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia w niniejszej sprawie wydaje się po uzgodnieniu z następującymi organami : Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Starachowicach, Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Kielcach. Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii pomocniczych.
Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.    
Zgodnie z art. 41 § 1 K.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Niniejsze zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brody http://bip.brody.info.pl , wywieszenia na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Brody w siedzibie urzędu przy ul. Stanisława Staszica 3 oraz poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń sołectwa Lubienia w miejscu planowanej inwestycji.

 

 



Wójt Gminy Brody
Andrzej Przygoda


Wpisany przez Ernest Kumek   
Data opublikowania: środa, 25 stycznia 2012 15:49
Poprawiony: czwartek, 26 stycznia 2012 08:59