Ogłoszenie o konkursie na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Lubieni

 

OGŁOSZENIE O KONKURSIE

 

Wójt Gminy Brody

 

ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Lubieni ul. Iłżecka 20, 27 - 230 Brody

 

 

1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakimi powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. z 2009 r. Nr 184, poz. 1436, z póź. zm.) posiadająca stopień nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, która spełnia łącznie następujące wymagania:

  1. ukończyła studia magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole;

  2. ukończyła studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;

  3. posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;

  4. uzyskała:

a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub

b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo

c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich

czterech lat pracy w szkole wyższej - przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko

dyrektora;

  1. spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

  2. nie była karana karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z 26 stycznia 1982r. - Karta nauczyciela [t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz.191 z póź. zm.], a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z 27 lipca 2005r. - Prawo o szkolnictwie wyższym [t.j.: Dz. U. z 2012 r. poz. 572, z póź. zm.] oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne;

  3. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  4. nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;

  5. nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych [t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz. 168];

 

2. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który ukończył studia pierwszego stopnia lub studia wyższe zawodowe i posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończył kolegium nauczycielskie albo nauczycielskie kolegium języków obcych, posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole i spełnia wymagania określone w § 1 pkt. 2-9 cytowanego rozporządzenia.

 

3. Stanowisko dyrektora w publicznej szkole może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych oraz nauczyciel mianowany lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z 23 maja 1991r. o związkach zawodowych [t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 167], spełniający wymagania określone w rozporządzeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

 

4. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły może zajmować osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:

 

  1. posiada obywatelstwo polskie, z tym, że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu [EFTA] - stron umowy o Europejskim obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;

  2. ukończyła studia magisterskie;

  3. posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;

  4. ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych;

  5. nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;

  6. spełnia wymagania określone w § 1 pkt. 2,5,7 i 9 cytowanego rozporządzenia.

 

 

 

Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:

 

 

  1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju publicznej szkoły;

  2. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata,

  3. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:

 

- stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo

 

- stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego albo

 

- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;

 

  1. oryginały lub poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt. 3,

  2. oryginały lub poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,

 

 

  1. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,

  2. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,

  3. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  4. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych [Dz. U. z 2013 r. poz. 168],

  5. oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944  - 1990 oraz treści tych dokumentów [t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1388] – w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły,

  6. oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela,

  7. oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,

  8. oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela [Dz. U. z 2014 r. poz. 191 z późn. zm.] lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym [Dz. U. z 2012 r., poz. 572, z późn. zm.] – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,

  9. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,

  10. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych [Dz. U. z 2014 r. poz. 1182, z późn. zm.] w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora;

 

 

 

Wszystkie dokumenty sporządzone przez kandydata winny być własnoręcznie podpisane.

 

 

 

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym, telefonem kontaktowym i dopiskiem ,,Konkurs na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Lubieni” do dnia 15.07.2015 r. do godz. 15.15, w Urzędzie Gminy w Brodach, ul. Staszica 3, 27-230 Brody, pokój 102 [sekretariat]. Decyduje data wpływu oferty do Urzędu Gminy w Brodach.

 

 

 

Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa, powołana przez Wójta Gminy Brody.

 

 

 

O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wójt Gminy Brody

 

Marzena Bernat

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki:
PlikOpisRozmiar plikuOstatnia modyfikacja
Pobierz ten plik (Zarządzenie nr 82_2015.PDF)Zarządzenie nr 82_2015.PDFZarządzenie Wójta Gminy Brody Nr 82/2015126 Kb23.06.2015 12:47

Wpisany przez Paweł Zięba   
Data opublikowania: wtorek, 23 czerwca 2015 12:16
Poprawiony: wtorek, 23 czerwca 2015 12:47