ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT I.27.FS.SiPZ.1.16 PDF Drukuj Email


I.27.FS.SiPZ.1.16

 

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

(Zamówienie do 30 000 EURO, prowadzone poza ustawą Prawo zamówień publicznych)

 

Wójt Gminy Brody zaprasza do składania ofert na zadanie: „Dostawa i montaż urządzeń fitness, placu zabaw i obiektów małej architektury"

1. ZAKRES URZĄDZEŃ DO DOSTAWY I MONTAŻU:

1) Urządzenie typu  „wioślarz" - szt. 1 (Wymagania odnośnie funkcji urządzenia i efektu ćwiczeń – aktywizuje wszystkie części ciała. Wzmocnienie mięśni nóg, ramion i górnej partii ciała).

2) Urządzenie typu  „wyciskacz siedząc" - szt. 1 (Wymagania odnośnie funkcji urządzenia
i efektu ćwiczeń - ćwiczenie górnych partii mięśniowych,  mięśni klatki piersiowej, obręczy barkowej oraz kończyn górnych  i ramion).

3) Urządzenie typu „ławka – do robienia brzuszków" - szt. 2 (Wymagania odnośnie funkcji urządzenia i efektu ćwiczeń - ćwiczenia wzmacniające oraz budujące mięsnie proste i skośne brzucha. Wspomaganie utrzymania poprawnej sylwetki ciała).

4) Urządzenie typu „orbitek" - szt. 3 (Wymagania odnośnie funkcji urządzenia i efektu ćwiczeń – poprawienie kondycji stawów,  rozciąganie mięsni nóg, stawów biodrowych, barków i ramion. Ćwiczenie wydolności organizmu i ogólnej kondycji ruchowej).

5) Urządzenie typu „biegacz" - szt. 2 (Wymagania odnośnie funkcji urządzenia i efektu ćwiczeń – ćwiczenia wzmacniające mięśnie i stawy nóg, aktywacja ruchu bioder. Poprawienie koordynacji ruchowej i zmysłu równowagi   krążenia krwi i ogólnej kondycji fizycznej).

6) Urządzenie typu „biegacz rower" - szt. 2 (Wymagania odnośnie funkcji urządzenia i efektu ćwiczeń – ćwiczenia wzmacniające mięśnie i stawy nóg, aktywacja ruchu bioder. Poprawienie koordynacji ruchowej i zmysłu równowagi   krążenia krwi i ogólnej kondycji fizycznej).

7) Urządzenie typu  „twister (stojący)" – szt. 2 (Wymagania odnośnie funkcji urządzenia i efektu ćwiczeń – ćwiczenie zmysłu równowagi, rozciąganie mięśni skośnych brzucha. Aktywacja działania  stawów biodrowych i kręgosłupa lędźwiowego).

Elementy typu „pylon" stanowiące element nośny do montażu części urządzeń fitness, możliwość obustronnego zamontowania dwóch dowolnych urządzeń.

Wszystkie pylony winne być dostosowane do wysokości urządzeń fitness, z zastrzeżeniem,
iż wysokość pylonu nie może być niższa niż 150 cm od poziomu gruntu.

8) Stojak-pylon zawierający tablicę informacyjną z regulaminem korzystania z urządzeń fitness obowiązującym w obrębie  siłowni zewnętrznej, szt. 1.

9) Stojaki rowerowe  szt. 2 stalowy (5 stanowisk),  zakotwionego w  gruncie.

10) Kosz na śmieci przystosowany do worków foliowych – szt. 8 Pojemność kosza min. 45 l. (materiał: profil stalowy, blacha stalowa,  montaż na stałe do podłoża, konstrukcja cynkowana
11) Pojemnik na odpady o pojemności 120 litrów – szt. 3. Pojemnik wykonany
z wytrzymałego tworzywa HDPE odpornego na promienie UV oraz szkodliwe warunki atmosferyczne. Pojemniki wyposażone w  gumowe kółka - 20cm oraz uchwyt w tylnej części, który ułatwia przemieszczenie go bez najmniejszego trudu nawet gdy jest  pełny. Szczelna klapa. Kolor do uzgodnienia.

12) Ławka parkowa – szt. 22 - min 180cm długości. Konstrukcja ławki oparta o dwa solidne stelaże żeliwne, malowane proszkowo na kolor czarny. Stelaże posiadające otwory w stopkach umożliwiające przymocowanie ławki do podłoża. Deski drewniane z drewna liściastego, które cechuje się dużą odpornością na warunki atmosferyczne. Deski zabezpieczone przed działaniem warunków atmosferycznych. Zaimpregnowane środkiem grzybobójczym, następnie pomalowane podkładową farbą do drewna używanego na powietrzu i dwukrotnie lakierem w kolorze teak. Siedzisko ławki złożone jest z 4 desek, 2 kolejne to oparcie.

13) Stół do gry w szachy Betonowy stolik rekreacyjny (z blatem do gry w szachy) z 4 siedziskami bez oparcia,  do wkopania w grunt. Parametry stolika : wysokość: min 75 cm, szerokość:  min 85 cm, długość: min 85 cm

Konstrukcja stolika wykonana z wibrowanego betonu zbrojonego klasy B30.

Blat stolika  szlifowany i zaimpregnowany lakierem zapewniającym wysoką odporność na działanie warunków atmosferycznych.

Siedziska stolika wykonane z listew drewna liściastego lub z tworzywa sztucznego.

14) Huśtawka wagowa - szt. 3 - Belka pozioma min 100x100mm - cynkowane ogniowo, siedziska - płyta HDPE, uchwyty - stal nierdzewna, kotwa stalowa - cynkowana ogniowo.

15) Drewniany element zabawowy w kształcie samochodu – szt. 1 konstrukcja zestawu zabawowego wykonana z drewna (kantówka o wymiarach 10cm x 10cm o zaokrąglonych krawędziach) impregnowanego metodą próżniowo-ciśnieniową. Drewno malowane specjalnymi środkami dekoracyjno-impregnacyjnymi. Zestaw zabawowy posadowiony w gruncie
w fundamencie betonowym na stalowych kotwach ocynkowanych ogniowo, daszek wykonany ze sklejki liściastej wodoodpornej pokrytej filmem melaminowym w różnych kolorach

poręcza wykonane z desek o grubości 4cm i szerokości 10cm pomalowanych farbami dekoracyjno-impregnacyjnymi w kolorze zielonym, siedziska oraz przednia część zestawu zabawowego wykonane z desek o grubości 4cm i szerokości 10cm pomalowanych farbami dekoracyjno-impregnacyjnymi. Opony samochodowe pełniące funkcję dekoracyjną.

Zabezpieczenia na słupach pionowych wykonane z tworzywa sztucznego. Wszystkie śruby umieszczone w specjalnych osłonach wykonanych z tworzywa sztucznego.

16) Karuzela platformowa z siedziskami i centralnie umieszczonym uchwytem umożliwiającym wprowadzenie karuzeli w ruch – szt. 1. Podstawa urządzenia pokryta ryflowaną blachą aluminiową (antypoślizgową). Do platformy przykręcona poręcz wykonana z rur
z siedzeniami ze sklejki wodoodpornej pokrytej filmem melaminowym. W spodniej części platformy przymocowana blacha o szerokości 30 cm zapobiegająca zakleszczeniu się nogi dziecka. Wszystkie elementy stalowe cynkowane ogniowo oraz lakierowane proszkowo.

17) Zestaw zabawowy – szt. 1. Połączenie różnych form aktywności wspinaczki, balansowania oraz zjazdu na zjeżdżalni. Skład zestawu:- wieża niska bez dachu,  zjeżdżalnia,  przeplotnia, przeplotnia „sieć pajęcza",  drabinka skośna, drabinka pozioma.

18) Płotek 20 mb. Konstrukcja wykonana z drewna zabezpieczonego przed niekorzystnym wpływem warunków zewnętrznych. Słupki stalowe ocynkowane lub malowane proszkowo

19) Stół z ławkami betonowy – szt.1  nogi z betonu zbrojonego, ławka oraz blat z drewna gr listew nie mniejsza niż 4 cm., części metalowe zabezpieczone  farbami antykorozyjnymi lub ocynkowane, elementy drewniane z drewna liściastego, które cechuje się dużą odpornością na warunki atmosferyczne. Deski zabezpieczone przed działaniem warunków atmosferycznych. Zaimpregnowane środkiem grzybobójczym, następnie pomalowane podkładową farbą do drewna używanego na powietrzu i dwukrotnie lakierem w kolorze teak. Przytwierdzenie do podłoża za pomocą stalowych kotew.

Długość nie mniejsza niż 200cm, szerokość nie większa niż 200cm, wysokość ok. 80cm, wymiary blatu ok. 200x85cm

Zamawiający dopuszcza możliwość rozwiązań równoważnych pod warunkiem zachowania  odpowiednich funkcji urządzeń w różnych zestawieniach  i odpowiednich wymogów materiałowych.

Przed montażem dostarczonych urządzeń Wykonawca opracuje i przedstawi (w 4 egz.) do zatwierdzenia  niezbędną dokumentację projektową dot. montażu urządzeń celem przedłożenia jej do właściwego organu i zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia montażu urządzeń (łącznie z aktualną mapą syt. – wys.)

 

Dla każdego z urządzeń należy zachować wymagana strefę bezpieczeństwa wg wytycznych producenta oraz obowiązujących przepisów.

 

Wymagania materiałowe i technologiczne odnośnie planowanych do montażu urządzeń:

a)        Wszystkie urządzenia muszą być zgodne z aktualnie obowiązującymi normami i posiadać wymagane certyfikaty jakości i bezpieczeństwa wydane przez upoważnione instytucje.

b)        Wszystkie urządzenia powinny być bezpieczne i dostosowane do polskich warunków klimatycznych i odporne na próby zniszczenia.

c)        Elementy otwarte zakończone zatyczkami wykonanymi z „trwałych materiałów" – zabezpieczone przed niepowołanym demontażem i zniszczeniem.

d)       Zastosowanie ograniczników i amortyzatorów w celu zredukowania siły zderzeń elementów swobodnie opadających.

e)        Łącznik: śruby, nakrętki podkładki – wykonane ze stali nierdzewnej. Dodatkowo nakrętki uzbrojone  wkładką zabezpieczającą przed samo-odkręceniem.

f)         Część opisowa naniesiona trwałą techniką (np. wykonane metodą sitodruku piktogramy i opisy) uniemożliwiająca zniszczenie i pozwalająca na ewentualne  łatwe odtworzenie (np. zmycie, lub wymiana części opisowej). Nie dopuszcza się stosowania naklejek.

g)        Wszystkie elementy stalowe (profile zamknięte, rury, blachy itd.)  pokryte warstwa cynku  (galwanizacja ogniowa ) i malowane podwójnie proszkowo, farbami poliestrowymi np. w kolorze zielonym lub innym w uzgodnieniu z Zamawiającym.

h)        Farby użyte do wykończenia powierzchni stalowych powinny być przeznaczone do użytku zewnętrznego, odporne na korozje, działanie promieni słonecznych, zmiany temperatury i uszkodzenia mechaniczne .

i)           Urządzenia fitness montowane będą do fundamentów – min 30 cm. pod nawierzchnią docelową.

j)          Montaż urządzeń do fundamentów betonowych z betonu wodoszczelnego min B20 (mogą być w wersji wylewanej lub prefabrykowane) nastąpi w miejscach,  które obecnie mają nawierzchnie trawiastą, w miejscu uzgodnionym w zatwierdzonym projekcie zagospodarowania.

k)        Wszystkie urządzenia muszą być bezobsługowe i  zapewniać bezawaryjne i długotrwałe użytkowanie. Wykonawca gwarantuje dostępność każdej części zamiennej.

Wykonawca ma obowiązek dokonywania konserwacji i serwisowania zamontowanych urządzeń w okresie pierwszych 12 miesięcy od dnia odbioru końcowego zamówienia. Wszelkie koszty z tego tytułu Wykonawca zobowiązany jest skalkulować w swojej cenie ofertowej.

Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonane zamówienie na okres min. 2 lat.

 

2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

 

– maksymalnie 3 miesiące od dnia zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, iż opracowanie kompletnej dokumentacji niezbędnej do zgłoszenia we właściwym organie zamiaru wykonania robót montażowych (projekt siłowni zewnętrznej) nastąpi w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie od daty zawarcia umowy.

W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone w zaproszeniu  Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty kartę (opis) każdego z oferowanych urządzeń.

Przedmiotowa karta (opis) musi zawierać co najmniej:

- informację o parametrach urządzenia, potwierdzającą, iż dane urządzenie spełnia wymagania (parametry) określone przez Zamawiającego

- wizualizację danego urządzenia (rysunek, zdjęcie itp.).

 

3.  OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY

 

1.        Każdy z wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę.

2.        Zaoferowana cena dotyczy całego przedmiotu zamówienia.

3.        Zaoferowana cena musi być podana liczbą oraz słownie.

4.        Sposób obliczenia ceny ofertowej:

4.1. Cena ofertowa brutto (wraz z podatkiem VAT) winna być obliczona poprzez wypełnienie załączonego do SIWZ „Wykaz proponowanych urządzeń – zestawienie kosztów"

4.2.1. Wszelkie wartości (kwoty) w w/w wykazie winny uwzględniać całkowity koszt dotyczący wszystkich elementów w tym koszty ich dostawy, montażu oraz konserwacji i serwisowania
w okresie pierwszych 12 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego, a przy ich wycenie należy ponadto uwzględnić koszty wszelkich odbiorów, pomiarów, badań, zaświadczeń i protokołów.

4.2.3. W „Wykazie proponowanych urządzeń – zestawieniu kosztów" należy uwzględnić wszelkie koszty (brutto wraz z podatkiem VAT) jakie wykonawca zobowiązany jest ponieść
w związku z realizacją zamówienia.

4.2.4. Suma wartości  poszczególnych pozycji „Wykazu proponowanych urządzeń – zestawienie kosztów"  stanowić będzie cenę ofertową brutto. Wykonawca ponosi odpowiedzialność
za właściwe określenie stawki podatku VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

4.3. Rozliczenia między Zamawiającym i wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich (PLN).

 

4. OCENA OFERT

 

1. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie nw. kryteriów oceny ofert (nazwa kryterium, waga, sposób punktowania):

1.1. Cena oferty        -  90 %  (max 90 pkt)

1.2. Okres gwarancji -    10 %  (max 10 pkt)

2. Ocena oferty będzie dokonywana wg poniższych zasad:

2.1. Ocena ceny oferty – będzie przeprowadzona wg następującego wzoru matematycznego:

P(Ci) = Cmin / C x 90 pkt

gdzie:

Cmin – najniższa cena spośród wszystkich ważnych ofert i nie odrzuconych

Ci – ceny poszczególnych ofert

P(Ci) – liczba punktów za kryterium ceny

2.2. Ocena okresu gwarancji udzielonej na przedmiot zamówienia – ocena przeprowadzona zostanie na podstawie podanego na druku oferty okresu gwarancji na przedmiot zamówienia
w pełnych latach – liczba punktów możliwych do uzyskania – 10 pkt. Okres gwarancji należy podawać wyłącznie w pełnych latach. W przypadku podania okresu gwarancji w miesiącach Zamawiający zaliczy do wyliczenia punktów okres pełnego roku przyjmując rok niższy niż będzie to wynikało z podanej ilości miesięcy (np. podanie okresu gwarancji 4 lat i 9 m-cy będzie traktowane jako 4 pełnych lat).

Ocena przeprowadzona zostanie wg poniższego zestawienia:

– wykonawca, który przedstawi w swojej ofercie okres gwarancji:

2 lata  – otrzyma 0 punktów P(Gi)

3 lata  – otrzyma 2 punkty P(Gi)

4 lata  – otrzyma 5 punktów P(Gi)

5 lat i więcej  – otrzyma 10 punktów P(Gi)

UWAGA:

Oferta wykonawcy, który  zaoferuje okres gwarancji jakości na przedmiot zamówienia,  poniżej
2 lat zostanie odrzucona

3.  Obliczając punktację dla poszczególnych ofert, zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku.

 

5. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT

 

1) Ofertę należy złożyć  w formie pisemnej w Urzędzie Gminy w Brodach pok. 103 (Sekretariat) w terminie do dnia 18 kwietnia 2016 r. do godz. 9:45 na Formularzu Oferty,

2) opakować w jednej kopercie zaadresowanej na Zamawiającego i opatrzonej napisem:

„OFERTA: Dostawa i montaż urządzeń fitness, placu zabaw i obiektów małej architektury"

3) Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Brodach, Sala Narad pok. Nr 102 w dniu 18 kwietnia 2016 r. o godz. 10:00.

4)  Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym etapie postępowania bez podania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.

5) Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

Załączniki:

1) Wzór druku oferty;

2) Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

3) Wzór umowy,

4) Wykaz proponowanych urządzeń – zestawienie kosztów

Wójt Gminy Brody

Marzena Bernat

 

 

 

Pieczęć Wykonawcy

O F E R T A

Gmina Brody

ul. St. Staszica 3

27 – 230 Brody

Odpowiadając na zaproszenie do składania ofert, zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego, przedkładamy niniejszą ofertę:

 

Oferujemy kompleksowe wykonanie przedmiotu zamówienia o nazwie: „Dostawa i montaż urządzeń fitness, placu zabaw i obiektów małej architektury"

za wynagrodzeniem brutto w wysokości ........................................... złotych

(słownie:  ............................................................................................................................. ..............................................................................................................złotych).

1.    Oświadczamy, że w cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty wykonania zamówienia. W ofercie nie została zastosowana cena dumpingowa i oferta nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

2.   W/w zamówienie  zostanie wykonane w terminie maksymalnie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, iż opracowanie kompletnej dokumentacji niezbędnej do zgłoszenia we właściwym organie zamiaru wykonania robót montażowych nastąpi w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie od daty zawarcia umowy.

3.    Udzielamy gwarancji jakości na wykonane zamówienie, na okres .......... lat

(pouczenie: oferta wykonawcy, który zaoferuje okres gwarancji jakości poniżej 2 lat zostanie odrzucona).

Gwarancja jakości obowiązuje od chwili odbioru końcowego. Okres rękojmi za wady płynie równolegle z okresem udzielonej gwarancji jakości i wygasa wraz z upływem okresu udzielonej gwarancji.

4.    Oświadczamy, że nie wykonywaliśmy żadnych czynności związanych z przygotowaniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w celu sporządzenia oferty nie posługiwaliśmy się osobami uczestniczącymi w dokonaniu tych czynności.

5.     Ofertę niniejszą składamy na .............., kolejno ponumerowanych stronach.

Data ..................................................

 

....................................................................

/Podpis upełnomocnionych przedstawicieli wykonawcy/

 

 

Pieczęć Wykonawcy

 

Oświadczenie

o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

Składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
o nazwie: „Dostawa i montaż urządzeń fitness, placu zabaw i obiektów małej architektury"
ja, niżej podpisany, reprezentując wykonawcę, którego nazwa wskazana jest w pieczęci nagłówkowej, jako upoważniony na piśmie lub wpisany w odpowiednich dokumentach rejestrowych, oświadczam, że wykonawca spełnia warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Data ..................................................

....................................................................

/Podpis upełnomocnionych przedstawicieli wykonawcy/

 

 

UMOWA

zawarta w dniu ..................... roku w Brodach, pomiędzy:

Gminą Brody mającą siedzibę w Brodach ul. St. Staszica 3 zwaną w dalszej części Umowy ZAMAWIAJĄCYM, w imieniu którego działają następujące osoby:

Wójt Gminy Brody                              Marzena Bernat

Przy kontrasygnacie Skarbnika         Doroty Dyki

a

..............

zwanym w dalszej treści umowy „Wykonawcą",

Zamówienie udzielone:

bez stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.  z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) – zgodnie z jej art. 4 pkt 8 oraz zasadami określonymi w zarządzeniu
nr 45/2014 Wójta Gminy Brody z dnia 10 czerwca 2014 roku.

§ 1

1.    Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zamówienia pn.: „Dostawa
i montaż urządzeń fitness, placu zabaw i obiektów małej architektury"

2.    Wszystkie urządzenia muszą być zgodne z aktualnie obowiązującymi normami i posiadać wymagane certyfikaty jakości i bezpieczeństwa wydane przez upoważnione instytucje. Wszystkie urządzenia powinny być bezpieczne i dostosowane do polskich warunków klimatycznych i odporne na próby zniszczenia.

3.    Przed montażem dostarczonych urządzeń Wykonawca opracuje i przedstawi do zatwierdzenia  niezbędną dokumentację projektową dot. montażu urządzeń celem przedłożenia jej do właściwego organu i zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia montażu urządzeń.

§ 2

1.    Strony ustalają, że przedmiot umowy zostanie wykonany w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, iż opracowanie kompletnej dokumentacji niezbędnej do zgłoszenia we właściwym organie zamiaru wykonania robót budowlanych i nastąpi w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie od daty zawarcia umowy.

2.    Za termin wykonania przedmiotu umowy przyjmuje się dzień pisemnego zgłoszenia Zamawiającemu przez Wykonawcę gotowości do odbioru przedmiotu umowy wraz z przekazaniem niezbędnej dokumentacji odbiorowej.

3.    O gotowości dokonania protokolarnego odbioru końcowego prac Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego w formie pisemnej.

§ 3

1.   Przedmiot umowy zostanie wykonany z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę.

2. Materiały i urządzenia dostarczone przez Wykonawcę powinny odpowiadać wymogom określonym w aktualnie obowiązujących przepisach prawnych.

§ 4

1. Do obowiązków Wykonawcy należy:

1) kompleksowe wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z zapisami niniejszej umowy
i odpowiednimi przepisami prawa,

2) organizowanie prac w sposób umożliwiający dokonanie ich odbioru na zasadach określonych
w niniejszej umowie,

3) oznaczenie i zabezpieczenie terenu prac, zapewnienie warunków bezpieczeństwa w trakcie  ich wykonywania,

4) zabezpieczenie wszystkich materiałów przed kradzieżą, uszkodzeniem i zniszczeniem,

5)  stała współpraca z Zamawiającym w zakresie realizacji przedmiotu umowy,

6) przestrzeganie przepisów B.H.P. i  p.poż.,

7) usuwanie wad stwierdzonych w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady,

8) naprawienie na własny koszt szkód i zniszczeń w wyniku prowadzonych prac montażowych.

2. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za:

1) uszkodzenie i zniszczenie urządzeń i instalacji których istnienie można było przewidzieć
w trakcie realizacji prac,

2) uszkodzenia i zniszczenia spowodowane na terenie sąsiadującym z terenem wykonania prac przekazanym Wykonawcy,

3) szkody powstałe w wyniku wykonywania prac niezgodnie z obowiązującymi przepisami.

3. Szkody i zniszczenia spowodowane w wykonanych pracach  na skutek zdarzeń losowych
i innych, powstałe przed odbiorem końcowym przedmiotu umowy Wykonawca naprawia na własny koszt.

§ 5

1. Za wykonanie przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie  brutto wraz z podatkiem VAT w wysokości ...........

(słownie: ...................................................... ) złotych.

2. Zapłata za wykonane prac odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w umowie.

§ 6

1. Wady wykryte przez Zamawiającego w trakcie wykonywania zamówienia winny być usunięte przez Wykonawcę w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Wady ujawnione we własnym zakresie przez Wykonawcę powinny być usunięte niezwłocznie.

2. Jeżeli Wykonawca nie usunie wykrytych wad w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, wówczas Zamawiający może zlecić ich usunięcie osobie trzeciej na koszt Wykonawcy.

3. Wszystkie materiały oraz jakość prac winna odpowiadać obowiązującym normom i przepisom. Wszelkie certyfikaty, atesty itp. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na własny koszt.

§ 7

Zasady i terminy dokonywania odbiorów.

1.  Po zakończeniu robót związanych z montażem, Wykonawca zgłasza pisemnie Zamawiającemu gotowość do odbioru, przedkładając jednocześnie do zatwierdzenia dokumenty odbiorowe (w tym m.in. komplet certyfikatów jakości i bezpieczeństwa oraz potwierdzenie zgodności z aktualnymi normami dla wszystkich urządzeń).

2. W przypadku faktycznego ustalenia zakończenia prac Zamawiający dokonuje sprawdzenia dokumentów odbiorowych. Po zatwierdzeniu ich prawidłowości rozpoczyna się odbiór na zasadach określonych w ust. 4.

3. W przypadku ustalenia, że prace nie zostały ukończone lub dokumenty odbiorowe są wadliwe lub niekompletne odmawia się potwierdzenia gotowości do odbioru (odbiór końcowy zakończy się wówczas spisaniem protokołu końcowego odbioru w dniu następującym po zakończeniu usuwania wad i usterek. Zakończenie usuwania wad i usterek zgłosi Zamawiającemu pisemnie).

4. Zamawiający bez zbędnej zwłoki przeprowadza odbiór przedmiotu umowy, w szczególności sprawdza zgodność zakresu wykonanych prac z warunkami umowy, terminowość i jakość wykonanych prac. Jeżeli przedmiot umowy został wykonany bez wad lub usterek komisja odbiorowa spisuje niezwłocznie protokół końcowego odbioru. W protokole końcowego odbioru zamieszcza się również informację o dotrzymaniu lub przekroczeniu termin wykonania przedmiotu umowy.

5. Jeżeli Zamawiający podczas dokonywania odbioru końcowego stwierdzi, że przedmiot umowy zawiera wady lub usterki, które ujawniły się po stwierdzeniu gotowości do odbioru, wstrzyma się
z odbiorem do czasu usunięcia stwierdzonych wad i usterek wyznaczając jednocześnie Wykonawcy termin na usunięcie wad i usterek. Niedotrzymanie (opóźnienie) przez Wykonawcę wyznaczonego terminu skutkować będzie  naliczeniem kary umownej w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego określonego w § 5 ust. 1 umowy, za każdy dzień opóźnienia.

§ 8

1.    Podstawą do zapłacenia przez Zamawiającego wynagrodzenia należnego Wykonawcy jest faktura/rachunek wystawiona przez Wykonawcę po dokonaniu końcowego odbioru (protokołem końcowego odbioru).

2. Termin płatności faktury wynosi 30 dni od daty wpływu do Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. Za termin zapłaty uznaje się dzień złożenia polecenia przelewu w banku Zamawiającego. Wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy będzie płatne przelewem z konta Zamawiającego na konto Wykonawcy.

3. W razie zwłoki w zapłacie wynagrodzenia przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługują odsetki w ustawowej wysokości.

§ 9

2. W przypadku wystąpienia wad nie dających się usunąć, a umożliwiających eksploatację zamontowanych urządzeń Zamawiający pomniejszy należne Wykonawcy wynagrodzenie o kwotę w wysokości trzykrotnej wartości wady. Wartość wady oszacowana zostanie przez strony, a w przypadku sporu przez rzeczoznawcę. Koszt ekspertyzy obciąża Wykonawcę.

3. Odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy stanowi podstawę dla Zamawiającego do naliczenia kary umownej w wysokości 10 % wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 5 ust. 1 umowy.

4. Jeżeli kary umowne nie pokryją poniesionej przez Zamawiającego szkody, może on dochodzić odszkodowania uzupełniającego.

§ 10

1. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadkach przewidzianych przepisami Kodeksu cywilnego. Zamawiający może ponadto odstąpić od umowy, jeżeli Wykonawca narusza w sposób podstawowy jej postanowienia.

2. Do podstawowych naruszeń umowy, zalicza się w szczególności następujące przypadki:

a) Wykonawca nie rozpoczął lub nie kontynuuje prac pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie, a zwłoka wynosi powyżej 14 dni od otrzymania wezwania od Zamawiającego,

b) co najmniej dwukrotnie naliczono kary umowne za nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia,

c) Wykonawca realizuje przedmiot umowy niezgodnie z jej postanowieniami.

3. W przypadku odstąpienia od umowy przez jedną ze stron, Wykonawca ma obowiązek wstrzymania realizacji zamówienia w trybie natychmiastowym.

4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i dostarczenia Zamawiającemu inwentaryzacji prac według stanu na dzień odstąpienia. Dokonana inwentaryzacja, zatwierdzona przez Zamawiającego stanowi podstawę rozliczenia między stronami.

§ 11

1.    Wykonawca gwarantuje wykonanie przedmiotu umowy jakościowo dobrze, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, bez wad, które lub uczynią urządzenia nieprzydatnym do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.

2.    Wykonawca podpisując protokół odbioru końcowego udziela gwarancji jakości na wykonany przedmiot umowy, na okres .... lat.  Gwarancja jakości obowiązuje od chwili odbioru końcowego.

3.    Okres rękojmi za wady biegnie równolegle z okresem udzielonej gwarancji jakości. Czas trwania okresu rękojmi za wady strony ustalają na okres tożsamy z okresem udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości. Roszczenia z tytułu rękojmi za wady lub/i gwarancji jakości mogą być dochodzone także po upływie terminu ich obowiązywania jeżeli Zamawiający zgłosił Wykonawcy istnienie wady lub/i usterki w okresie objętym gwarancją jakości.

4. Przeglądy gwarancyjne, odbywały się będą:

1) na każde żądanie Zamawiającego w przypadkach stwierdzenia przez Zamawiającego wad lub usterek,

2) na jeden miesiąc przed zakończeniem okresu rękojmi za wady i gwarancji jakości,

3) na uzasadniony wniosek Wykonawcy.

Koszty przygotowania i organizacji przeglądów gwarancyjnych ponosi Wykonawca.

5.  Wykonawca zobowiązuje się, że przystąpi niezwłocznie (w terminie nie dłuższym niż 2 dni) do usunięcia ujawnionych i wskazanych przez Zamawiającego wad i usterek. Termin przystąpienia do usuwania wad i usterek w technicznie uzasadnionych przypadkach może zostać wydłużony za zgodą Zamawiającego.

6.  Wykonawca nie może odmówić usunięcia wad i usterek bez względu na związane z tym koszty.

7.  W razie nie usunięcia wad i usterek w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, Zamawiający może:

1) usunąć je na koszt Wykonawcy z zachowaniem swoich praw wynikających z gwarancji jakości lub rękojmi za wady. Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę o skorzystaniu
z powyższego uprawnienia, lub

2)  naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 1 % wynagrodzenia Wykonawcy dotyczącego elementu (urządzenia) którego dotyczy stwierdzona wada/usterka (wartość danego urządzenia ustalona zostanie w oparciu o załączony do oferty Wykonawcy wykaz proponowanych urządzeń – zestawienie kosztów), za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia licząc od dnia wyznaczonego na usunięcie wad lub/i usterek.

8.        W okresie obowiązywania, po rozwiązaniu, lub po wygaśnięciu umowy, Wykonawca jest
i będzie odpowiedzialny wobec Zamawiającego na zasadach uregulowanych w Kodeksie Cywilnym za wszelkie szkody (wydatki, koszty postępowań), oraz roszczenia osób trzecich w przypadku gdy będą one wynikać z wad przedmiotu umowy lub braku dołożenia należytej staranności przez Wykonawcę przy wykonaniu przedmiotu umowy.

§ 12

W okresie pierwszych 12 miesięcy od dnia odbioru końcowego zamontowanych urządzeń, Wykonawca dokonywał będzie ich konserwacji i serwisowania. Wynagrodzenie z tego tytułu zostało skalkulowane w cenie ofertowej i jako takie jest uwzględnione w kwocie wynagrodzenia
o której mowa w  § 5 ust. 1.

§ 13

Pod rygorem nieważności wszelkie zmiany umowy dokonywane są na piśmie, w formie aneksu do niniejszej umowy.

§ 14

Ewentualne spory mogące wynikać z wykonania niniejszej umowy strony poddadzą pod rozstrzygnięcie sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.

§ 15

W sprawach nieuregulowanych umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy Kodeks Cywilny, oraz innych przepisów prawnych właściwych w przedmiocie niniejszej umowy.

§ 16

Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym egz. dla każdej ze stron.

 

WYKONAWCA                                                                  ZAMAWIAJĄCY

 

 

 

Załączniki:
PlikOpisRozmiar plikuOstatnia modyfikacja
Pobierz ten plik (zaproszenie.doc)zaproszenie.docZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT (treść ogłoszenia w pliku doc)178 Kb08.04.2016 15:08
Pobierz ten plik (kosztorys.xls)kosztorys.xlskosztorys ofertowy40 Kb08.04.2016 15:07
Pobierz ten plik (Informacja.pdf)Informacja.pdfINFORMACJA Z SESJI OTWARCIA OFERT430 Kb22.04.2016 09:11

Wpisany przez Łukasz Wzorek   
Data opublikowania: piątek, 08 kwietnia 2016 14:52
Poprawiony: poniedziałek, 11 kwietnia 2016 10:12